Hyundai ix20 – Idealny do miasta

Małe miejskie auto, którego celem jest celem przede wszystkim sprawne przemieszczanie się na stosunkowo krótkich dystansach. Takie auto powinno być oszczędne, zwrotne, bezpieczne i w miarę możliwości dynamiczne. Najlepiej gdyby było do tego tanie. Hyundai prezentując model miejski ix20 pokazuje, że jednocześnie mogą być przestronne, pełniąc funkcje rodzinnego auta.

Hyundai ix20

Koncern z Korei, w skład którego wchodzi nie tylko Hyundai oraz Kia, ponownie wprowadza na rynek swoje rozwiązania. Na początek wypuszczany jest jest model z modelem Kia, który ma na celu przetrzeć szlak, a następnie po kilkunastu miesiącach następuje premiera modelu z logiem Hyundaia. Dzięki takiej praktyce, tańsza Kia zbiera opinie, jest obiektem dokładnych testów, a po zebraniu wszystkich pojawia się ulepszony model Hyundai. Taki sam scenariusz zaistniał w przypadku modelu Venga oraz naszego bohatera tematu Hyundaia ix20 – zobacz.

Począwszy od nazwy, która może nam powiedzieć o samochodzie dosyć sporo. Myląca jest dwudziestka w nazwie, teoretycznie oznacza, że ma coś wspólnego z modelem i20, na myśl od razu przychodzi segment B rynku motoryzacyjnego. Zaś litery ix, do tej pory były zarezerwowane wyłącznie dla modeli terenowych takich jak ix35 oraz ix55. Jednak w przypadku ix20 o możliwości jazdy w terenie nie ma mowy.

Hyundai ix20 to duży przedstawiciel segmentu B jednak śmiało zahacza o minivana. Jego nadwozie też takie jest, bardzo blisko mu do jednobryłowych minivanów. Stylistyka ix20 w niewielkim stopniu przypomina Kia Vengę, pod każdym innym względem stanowczo różni się. Kwestią gustu jest to, który z tych modeli podoba się bardziej. Hyundai ma stosunkowo nowoczesny wygląd, w oko wpada jego przednia część z charakterystycznym grillem. sylwetka nawiązująca do minivana z całą pewnością nie wpadnie w gust kogoś kto szuka auta o dynamicznym wyglądzie.

Wnętrze

Wnętrze Hyundaia ix20 jest dobitnym przykładem i potwierdzeniem tego co zostało napisane wcześniej, o tym jak koncern traktuje obie marki. Do ix20 wkomponowano całkowicie inne materiały wykończeniowe, dużo lepsze. Na pierwszy rzut oka, wygląda na to, że są one też znacznie lepiej spasowane. Zdecydowano się także na zmianę kształtu rozmiaru i wyglądu deski rozdzielczej, zegarów oraz kierownicy. Ktoś kto zaczyna przygodę z Hyundaiem powinien szybko się odnaleźć i oswoić z kabiną oraz obsługą urządzeń pokładowych.

wnętrzne nowego ix20

Wielką zaletą ix20 jest przestronna kabina. Sylwetka na zewnątrz nie została zaprojektowana tylko dla samego wyglądu, dzięki temu wewnątrz jest naprawdę sporo miejsca. Śmiało można powiedzieć, że niektóre modele segmentu C nie mają go tyle co ix20. Jest to zasługą szerokiego rozstawu osi. W podróż możemy wybrać się siedząc tak z przodu jak i z tyłu, chociaż najwięcej wygody będzie jazdy w przypadku jazdy dwóch osób na tylnej kanapie. W takiej konfiguracji nie zabraknie miejsca na nogi oraz głowę. Kolejną zaletą wnętrza Hyundaia ix20 jest wysoka pozycja siedząca. Sprawia ona, że wsiadanie oraz wysiadanie jest bardzo ułatwione. Kierowca do tego ma doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Narzekać nie można także na brak schowków, które przydają się w codziennym użytkowaniu auta. Niskie nadwozie połączone z przestronnym wnętrzem kojarzy się z okrojonym bagażnikiem. W tym względzie ix20 również pozytywnie zaskakuje. W samochodzie umieszczono 440 litrowy bagażnik – to więcej niż niejeden kompakt. Po złożeniu tylnych foteli, uzyskujemy płaską podłogę i aż 15000 litrów pojemności.

Silnik

Jest to 90 konna wersja silnika benzynowego o pojemności 1.4 litra w podstawie, do wyboru są jeszcze jednostki 1.4 CRDi, 1.6 MPi. Kupując wersję słabszą musimy zapomnieć o jakiekolwiek dynamicznej jeździe. od 0 do setki to teoretycznie 12 sekund, nie wygląda to tragicznie, jednak w praktyce ix20 nie zachęca do szybkiej jazdy. Sytuacja ulega zmianie gdy załadujemy bagaż do ix20 lub gdy w samochodzie podróżuje 4 osoby. Gwałtowne manewry, wyprzedzanie to wszystko powinniśmy zaplanować zawczasu i z głową.

Hyundai ix20 potwierdza, że to miasto jego jego idealnym miastem. Solidna zwrotność auta ułatwia manewrowanie, a prędkość do 60km/s to poziom, w którym auto i silnik czują się najlepiej. Taka jazda także nie przyczyni się ujemnego budżetu, średnie spalanie w mieście jedno 1.4 to ok 7.5 litra na 100 kilometrów. W trasie auto z tym motorem uzyskuje spalanie ok 6 litrów.

Czy warto?

Wybór wersji z najsłabszą wersją jednostki napędowej może być uzasadniony tylko ceną. Podstawowa wersja czyna się od ok 45 tys. zł. Jest to kwota o 10 tys. zł mniej od mocniejszych wersji. Warto zaznaczyć, że w standardzie jest stosunkowo dobre wyposażenie. Koncern wiąże z autem duże nadzieje, dlatego można liczyć na długie wsparcie. Duże miasta mają coraz więcej aut na i tak już zatłoczonych ulicach. Małe samochody spisują na nich zdecydowanie lepiej. Dodatkowo muszą pełnić rolę auta rodzinnego, stąd coraz większe zainteresowanie nimi. Ten segment jest nadal niszowy, na rynku liczą się Opel Meriva, C3 i ewentualnie Kia Venga. Dlatego nadzieje pokładane w Hyundai ix20 są w pełni uzasadnione.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *